Räägime kasumist

KUHU KAOB TOITLUSTUSETTEVÕTTE KASUM?

Oma igapäevatöös kohtan sageli ettevõtteid, kus toorainekulu on vahemikus 40-50% ja personalikulu 50%. Lisanduvad veel muud kulud. Aga kuidas siis kasumit saada?

Mida teha, kui kasumit napib või oled miinuses?

Selle artikli sisust on olemas ka VIDEO.

Ettevõtte finantsnäitajatest teadlik olek on keeruline kuid ülitähtis jätkusuutlikuse tagamiseks.

Ca 75%-l toitlustusettevõtjatest puudub arusaam toitlustusäri reeglipärastest tulude, kulude protsentuaalsest jagunemisest.

Väga levinud on kuluüksuste jagunemine käibest, tänaseks ammu aegunud reeglite järgi. 

Personalikulu 30%, toorainekulu 30%, muud kulud 20% ja nii lihtne see justkui ongi. Paraku on tänapäeva reaalsus midagi muud.

Kulud jaotuvad sõltuvalt ettevõtte tüübist (restoran, söökla, baar) erinevalt.

On alati mõningaid erandeid, kuid kui plaanime tasuda töötajate töötasudelt makse ning anda neile ka kord aastas puhkust, siis arvestada personalikuluks 30% on tänapäeval ilmselge enesepettus.

Et saavutada stabiilselt toorainekuluks käibest arvutatuna maksimaalselt 30%, peab olema oskuslikult valitud menüü, pidev kontroll sisse ostetava tooraine üle, oskuslikult määratud müügihind, köögis optimeeritud töövõtted ja täidetud terve rida muid nüansse.

Oma igapäevatöös kohtan sageli ettevõtteid, kus toorainekulu on vahemikus 40-50% ja personalikulu 50% ja üle. Sellele kõigele lisanduvad paljud muud kulud.

Aga kuidas siis kasumit saada?

Kui soovid selle kohta, mida Sa siit lugesid, rohkem teada saada, võta minuga julgelt ÜHENDUST

Ikka head,
Riho Leppik

 

Võta minuga ühendust

Võta minuga ühendust ja vaatame koos, kuidas Sinu äri kasumlikkust parandada.
Alati saab midagi muuta!

PEAKOKKADE ÜHENDUS

RIHO LEPPIK  on Eesti Peakokkade Ühenduse liige.
Loe lisaks: www.chef.ee

powered by markintel

KONTAKT

Kui Sul on kiire, helista mulle kohe
+ 372 5668 4948